dinsdag 29 januari 2008

Week 5: interval

De week start traditioneel met een interval. In je eentje intervallen is lastig, zeker als je moe wordt en je geest naar een reden zoekt om het iets rustiger aan te doen. Het lopen met een groep werkt juist motiverend. De keerzijde is echter dat goede voornemens als 'vanavond maar iets rustiger aan doen' lastig zijn na te komen..... terwijl ik weet dat 'harder' zeker niet synoniem is voor 'beter'.
Zo ook vanavond en dat heeft dus direct z'n weerslag op m'n achillespezen. Omdat een bekende valkuil bij het voorbereiden op een marathon is dat je geen snelheidstraining meer doet, wil ik ook hierin investeren, maar het moet niet te belastend worden. Een optie zou kunnen zijn om ipv met de A groep maar eens bij de B groep aan te sluiten. Of het in de A groep gewoon wat rustiger aan te doen... maar ja.... dat blijkt niet zo eenvoudig :-).
Ton vroeg me tussendoor of ik morgenavond een training kan overnemen. Dat is geen probleem. Gevolg is wel dat het mindere aantal loopuren nu wordt aangevuld met extra 'trainers uren' :-) Maar goed, kan ik bi het in- en uitlopen met de groep lekker de benen weer loslopen.

Geen opmerkingen: