vrijdag 25 januari 2008

week 4: de tijd vliegt, net als de kilometers

Druk, druk, druk. Werk, gezin, training geven, 60 km in week lopen. Tja en dan heb je zo maar een paar dagen niks op het blog gezet. Dank voor de reminder Peter :-)
Dinsdag stond een interval op het programma met Just Run, maar m'n middagprogramma bood ruimte voor herplanning en het was prachtig weer. Dus.... de keuze was snel gemaakt: loopschoenen aan en een uurtje heerlijk gelopen. Ik kreeg er zelfs een lentegevoel van. Voor het eerst dit jaar.
Gisteren (donderdag) weer met de groep mee. Roel had een bruggenloop uitgestippeld en dat is voor de donderdag altijd 1 van m'n favoriete parcoursjes. Bewust veel voorop gelopen om de (tegen)wind te voelen. Ondertussen wat ouwehoeren. Kortom voelde goed.
Over 'goed voelen' gesproken: de irritatie aan m'n rechter achillespees is nog niet geheel weg maar wel minder in vergelijking met vorige week. Ik rek en strek wat meer en gooi er zo nu en dan ijs op. Ook het koud afspoelen onder de douche zou moeten helpen......
Omdat dit de 4e week in de cyclus is, betekent het dat ik deze dagen relatief veel loop. Volgende week is het weer een stapje terug. In principe moet voor m'n quota morgen zo'n 10 km lopen maar er staat een training aan de C-D groep op het programma, dus die afstand haal ik niet. Als alternatief breng ik daarom vanavond Mart naar atletiek en loop gedurende zijn trainingsuurtje ondertussen zelf ook stuk. Wel zo effectief.

Geen opmerkingen: