vrijdag 1 februari 2008

Week 5: stilte voor de storm

Woensdag training gegeven aan combi groep 'gevorderden'. Zeg maar de A/B/C. De opkomst is 's woensdags altijd beduidend lager dan de dinsdag, maar de lopers hadden er zin in. Het weer zat mee: koud maar windstil. Terwijl ze de interval afwerkte, was ik dus degene die de handen warm moest houden.... Tempo's meelopen leek me echter niet verstandig omdat ik gisteren ook al een interval zelf had gedaan en de benen/spieren/pezen wel wat rust verdienden.

Het rustige weer van de woensdag bleek een voorbode te zijn op de storm van donderdag. M'n duurloop stond dan ook vooral in het teken van voorover hangen tegen de wind. Daar was ik overigens zelf schuldig aan want ik liep alleen en had bewust een parcours om het Weerwater heen gepland, dus alle kans om de storm 'op te vangen'. Maar lopen met harde wind is nu eenmaal leuk: je voelt de elementen en maakt (voor je gevoel) daardoor nog meer onderdeel uit van de natuur. Al met al zo'n 80 minuten gebuffeld. Meer dan genoeg :-).

Geen opmerkingen: