vrijdag 11 januari 2008

Toen wij naar Rotterdam vertrokken.....

Laat ik maar gelijk bekennen dat ik eigenwijs ben geweest: genoeg mensen om me heen die ervaring hebben met het maken van schema's, maar ik heb er voor gekozen m'n eigen schema te maken. Met kennis van de KNAU trainerscursus, diverse boeken, artikelen en bestaande schema's heb ik m'n ambities maar ook de beperkingen van de waan de dag (werk, gezin) vertaald naar een persoonlijk schema waar ik in geloof.

Basis voor het schema wordt gevormd door:
* 15 weken voorbereiding
* einddoel: uitlopen (het is en blijft m'n eerste marathon), maar streven is om dit binnen de 4 uur te doen.
* gemiddeld 4 trainingen per week (interval, fartlek, -tempo-duurloop, rustige duurloop)
* blokken van 4 weken met een totale omvang van 40 oplopend naar 70 km per week
* afbouwen vanaf week 13

Geen opmerkingen: