vrijdag 6 november 2009

Weer een rondje 'in z'n vrij' en een goed gesprek over 'het geval Jan Kees'

Gisteravond weer m'n lantaarnpalen rondje gelopen op m'n free's. Dit keer steeds series van drie waardoor ik uiteindelijk opbouwde naar afstanden van 8 lantaarnpalen hardlopen. Wel halverwege het parcours overgestapt op 2 lantaarnpalen rust (ipv 1) omdat de rust gevoelsmatig anders te kort werd. Daarbij deed ik al wandelend wat versterkende oefeningen voor m'n voeten door afwisselend op tenen, hakken en zijkanten van m'n voeten/schoenen te lopen.
Ik merk dat ik mijn kuiten minder voel tijdens en na de training. M'n rechter achillespees (al lange tijd een zwakke plek) is wel wat gevoelig maar niet anders dan bij reguliere trainingen.
Na het douchen (warm en koud) gelijk door naar Just Run voor een overleg met Paul. Paul volgt de looptrainer 3 cursus bij de atletiekunie en ik ben z'n praktijkbegeleider. Onderdeel van deze begeleiding is het bespreken van een aantal opdrachten. Gisteravond stond o.a. 'het geval Jan Kees' centraal (een MILA atleet die zich een breuk traint maar alleen maar slechter wordt). Paul had de opdracht al uitgebreid uitgewerkt dus het was vooral samen van gedachten wisselen of het hier en daar nog wat kon worden aangescherpt.
Morgenochtend staat weer een fartlek training voor de A-B groep op het programma. Dit keer wil ik een grotere ronde lopen. Heb er zin in.

Geen opmerkingen: