woensdag 25 november 2009

Van lantaarnpalen naar kilometer(s)

Gisteren weer een lantaarnpalenloop gedaan. Dit keer oplopend van 5-10-15 tot 40 palen. Dat betekende op het laatst een afstand van bijna 1 km. Tussendoor steeds 2 lantaarnpalen wandelen. Het gevoel was dermate goed dat ik besloot dat dit m'n laatste lantaarnpalenloop zou worden. De volgende keer moesten het kilometers worden.

Normaal gesproken neem ik minimaal een dag rust na een training op m'n free's. Maar vanavond begon het weer te kriebelen en besloot ik rond 20.30 uur voor de 2e dag achter elkaar m'n free's aan te doen. Via Google Earth had ik drie markeringspunten op het 5 km parcours bepaald. Aldus liep ik het in stukken tussen de 1 en 1/2 km.
Qua afstand stelt het natuurlijk weinig voor maar het voelt toch alsof ik de eerste fase van m'n trainingsopbouw met m'n free's heb afgerond. Wat begon met stukjes van 20 meter inclusief pijn in de kuiten, is nu uitgegroeid tot stukken van een km en meer. De volgende fase is om de afstand zonder wandelen verder uit te bouwen naar 5 km en daarbij de basissnelheid naar beneden te brengen zodat het meer een duurtempo wordt. Als dat goed gaat, wil ik het parcours verlengen richting de 10 km. Maar of ik daar in 1 of 2 maanden ben dat moet gaandeweg blijken.

Geen opmerkingen: