zondag 2 maart 2008

week 9: 'even' een halve marathon....

Zaterdagochtend weer eens heerlijk meegetraind met Just Run. Meestal geef ik zaterdags zelf training maar ongetwijfeld mede door de harde storm en het feit dat het nog vakantie was, bleek de opkomst laag. Ton gaf doorom training aan de hele groep en ik kon lekker aansluiten :-).

Vandaag stond een rustige duurloop op het programma van zo'n 2 uur. Ik zeg wel rustig, maar ik heb gaandeweg de voorbereiding wel gemerkt dat te rustig voor mij ook niet optimaal is. Rustige stukken afwisselen met wedstrijdtempo is daarom een goed alternatief. Enige nadeel: wat is het wedstrijdtempo...... ? Ik ben er nog steeds niet uit en ga daarom op m'n gevoel af. Dat werd vanmiddag mede beinvloed door de harde wind. Het eerste stuk had ik voornamelijk wind tegen en omdat ik het tempo niet te laag wilde maken, betekende dat een krachtige pas. Vervolgens met wind mee moest ik me soms inhouden om niet te hard te gaan.
Al snel bedacht ik me dat ik geen energiereep voor tussendoor had meegenomen. Eigenlijk wel slordig maar omdat de afgelopen weken de zondagloop een stuk langer was het ik echt het gevoel van 'nog even een stukje lopen'. Eenmaal thuis en alles nagerekend bleek dat 'even een stukje lopen' nog 21 km te zijn. Volgende keer weer serieus voorbereiden :-)

Geen opmerkingen: