vrijdag 29 februari 2008

Week 9: over duurloop en loopkleding

Gisteravond weer bij Just Run aangesloten voor een duurloop. Rustig gelopen bij de B-groep en bijgepraat met Helen (nu nog wachten tot Rudolf weer aansluit...). Een ontspannen loopje dus. Omdat ik morgen waarschijnlijk de beginners training geef en er dus van kilometers maken niet veel komt, staat er voor vanavond ook nog een rondje van zo'n 10 km op het programma.

N.a.v. een vraag van Peter over welke kleding ik draag tijdens de marathon: dat weet ik nog niet precies, maar tegelijkertijd weet ik wel wat het in ieder geval niet wordt :-)
Ik loop nu vooral met een lange tight, termohemd en daarover heen een (warm) loopshirt met lange mouwen. Als de temperatuur hoger wordt dan zal ik dat loopshirt wel inruilen voor een luchtiger shirt met lange mouwen (nog wel termohemd) en als het boven de 12 graden wordt en droog dan gaat de half lange tight (net over knie) aan. Dit zou bij minder goed weer (wind, regen) ook de outfit voor de marathon kunnen zijn. Maar als het iets beter is, dan wordt het korte tight en shirt met korte mouwen. Mouwloos wordt het als het richting de 20 graden gaat en het zonnetje schijnt.
Kortom: het ligt erg aan het weer wat het uiteindelijk wordt. Maar een lange tight of een vlinderbroekje, daar zul je me 13 april niet in zien lopen :-)
Tot zover het modepraatje!

Geen opmerkingen: