dinsdag 11 maart 2008

Week 11: de marathon als project

Ik heb het misschien al een keer eerder geschreven, maar je kan de voorbereiding op een marathon als een project zien. Voor deze week moet ik zo'n 7 uur aan trainingsarbeid inplannen om 70 kilometers 'op te kunnen leveren'. Dat valt niet mee omdat ik morgen, een workshop geef op ons hoofdkantoor in Noorwegen. Dat betekent dinsdagavond heen vliegen en woensdagavond weer terug. Twee avonden waarop niet gelopen kan worden. Maandagavond is ook geen optie: dat is de vaste repetitieavond van Syl's Fem@il. Het kwam er dus op neer dat ik vandaag overdag moest lopen. Maar eigenlijk was daarvoor geen tijd: te druk met werk. Door zondagavond en maandagavond alvast wat acties op te pakken lukte het echter toch om alles begin van de middag te hebben afgerond waardoor ik met een goed gevoel 80 minuten kon hardlopen. Grotendeels rustig maar 2 keer op een onverhard (paarden)pad 10 minuten in tempo.
Ik probeer een training van 80 minuten ook donderdag- en vrijdagavond in te plannen, dan staat er nog 3 uur open voor de zondag........ toevallig net als de Lenteloop (30 km) op het programma staat. Komt dat even goed uit :-)
Wel zaak om deze week gezond door te komen. Naar verwachting is de aankomst in het hotel in Noorwegen pas rond 01.30 uur en vliegen is fysiek gezien sowieso geen optimale tijdsbesteding (krappe plaatsen, luchtvochtigheid).

Geen opmerkingen: