vrijdag 14 maart 2008

Week 11: 'dagje Noorwegen' overleefd: op naar de lenteloop

Toch wel spannend zo'n trip naar Noorwegen. Natuurlijk om een workshop te geven voor Noorse collega's over een nieuw op te zetten intranet, maar misschien nog meer vanwege de vraag 'verteer ik fysiek de reis wel goed'. Die reis begon dinsdagavond rond 19.00 uur in Almere met een aankomst rond 2 uur 's nachts in het hotel. Vervolgens om 09.00 uur op het hoofdkantoor in Hovik (prachtig gelegen aan een Noors fjord) en na de workshop om 16.00 vertrekken richting Oslo, waarna ik rond 23.30 uur weer thuis ben. Behoorlijk vermoeiend, maar wel een geslaagde en leuke onderneming :-)

Fysiek gezien viel het me (achteraf) mee. Na een goede nachtrust en het uitwerken van de workshop resultaten, had ik donderdagavond zowaar zin in een training. Al had ik me voorgenomen die niet zo fanatiek te doen als de week ervoor met Ron (2 rondjes Weerwater.....). Wat dat betreft werd ik op m'n wenken bediend. Dit keer was Wim de grote roerganger. En Wim trakteerde ons op een kleine 1 1/2 uur zeeer langzaam tempo. De ervaren lopers onder ons weten dat dat ook zeer vermoeiend kan zijn :-) maar toch een stuk minder belastend dan lange stukken 'knallen'.
Vrijdag met een beetje lentegevoel (maar toch ook zware benen!) zelf nog zo'n 75 minuten gelopen zodat er voor zaterdag een vrije dag in zit. Niet verkeerd want ik had me tussendoor ook nog ingeschreven voor de lenteloop van de AVA. Dat worden 30 kilometers van rond de 5.40 (marathon tempo). Tenminste.... dat is de planning.

Geen opmerkingen: