zondag 9 maart 2008

Week 10: goed gevoel maar zware benen...

Omdat ik vrijdag al had gelopen, was het zaterdag een 'loopvrije' dag. Dat was ook wel nodig want de benen voelden erg zwaar. Lekker uitgeslapen, maar gedurende de dag ging dat gevoel echter niet weg en toen ik 's avonds Lin even de trap af wilde tillen voelde ik de overgebleven kracht in m'n benen wegebben. En daarmee moest ik zondagochtend nog 26 kilometer lopen. Pfffff.......

Zondagochtend ging om 8.00 uur de wekker zodat ik een uurtje de tijd had om wat los te komen. Maar ik moet zeggen dat ik er een hard hoofd in had. Ik vroeg mezelf af of de kans groot was dat ik voortijdig een kortere weg zou nemen, of dat het toch niet beter was om met de club mee te te lopen (en dan zou ik nog wel zien of ik de 2.30 zou vollopen).
Maar ik had eigenlijk wel een aardige route voor mezelf uitgestippeld en besloot daarom toch maar om er weer alleen op uit te trekken. Eenmaal het loopritme te pakken (op een liedje uit Cats, de musical waarvan Lin op dit moment helemaal in de ban is, dus dat gaat in je hoofd zitten.....), ging het eigenlijk wel redelijk. Het begin ging rustig, maar na zo'n 10 kilometer kwam de tegenwind en het lichaam reageerde vanzelf door extra kracht te zetten. Vervolgens liep het zelfs zo'n 10 kilometer lekker :-) Wie had dat gedacht. Het Circelpad lag er verlaten bij en leidde me al kronkelend naar de dijk. Maar de 5 kilometer op de dijk richting Almere Haven telden toch wel aan en het laatste stuk naar huis was het vooral een kwestie van concentreren op een soepele pas.
Over de rest van de dag kan ik kort zijn: het gevoel van zaterdag kwam nog heviger terug. M'n heupen voelen stijf en als ik wandel, lijk ik wel een oude man..... De 66 km van deze week zijn (nog) niet goed verteerd. Met het oog op de komende 2 weken (met de meeste kilometers van de hele voorbereiding) moet ik toch even opletten of het lichaam wel herstelt, anders is het misschien beter om door de week de training iets lichter te maken en/of een training te schrappen.

1 opmerking:

Anoniem zei

wat een project man! je blog lezend is het nog inspannender dan ik dacht, of je overdrijft nogal, dat kan natuurlijk wel;-)

succes deze week weer.

krelis special