zondag 3 februari 2008

Week 5: de natuur moet nog wakker worden.... en ik ook

De weekeinden in januari en februari staan bij ons in het teken van hardlopen en muziek. Syl is druk met Fem@il: optredens (met als bekroning de winst gisteravond van de Almeerse amateurkunstprijs 2008) en ter voorbereiding op de valentijdsconcerten vele repetities. Ik slalom met m'n loopplanning daar omheen :-). Vanochtend betekende dat om half acht starten met de lange duurloop. Met in het vooruitzicht een zonsopkomst, had ik een parcours uitgestippeld dat begon met lantaarnpalen (veiligheid voorop) en overging in natuur om vervolgens via de dijk 'richting de zon' te lopen.

Na minder dan zes uur slaap ging om kwart voor zeven de wekker en toen ik rond half acht de loopschoenen aantrok was m'n lichaam nog lang niet wakker. Het eerste half uur was het ploeteren en misschien mede door de kou (rond het vriespunt) en de training van gisteren (fartlek van zo'n 11 km gegeven aan de A/B groep), voelde alles lang stijf en stram aan.

Fraai was echter de zonsopkomst en ook de massaal overtrekkende vogels (waarschijnlijk van slaaplocatie op weg naar voedselplek) zorgde voor extra motivatie en maakte het toch weer bijzonder.
Na zo 45 minuten gelopen te hebben, besloot ik voor 15 minuten het tempo te verhogen. Vervolgens 15 min. rustig, 15 min. hoger tempo, 15 min. rustig, 20 minuten tempo en 10 minuten rustig uitlopen richting huis. In totaal zo'n 23 km in een gemiddelde van zo'n 6 minuten per km. Daarmee kwam het totale aantal km voor deze week op 55. Op naar week 6, met als goed voornemen om de interval wat rustiger aan te doen...

Geen opmerkingen: