zondag 6 april 2008

Week 14: nog 7 dagen.....

Vandaag de 'stoute' (hardloop)schoenen aangetrokken om te zien hoe het voelde. Eerst wandelen en daarna over in een rustige looppas. Het gevoel was hetzelfde als zo'n 1 1/2 week geleden aan het begin bij de 1000 metertjes. Toen trainde ik redelijk stevig door en werd het na elke pauze lastiger om weer op gang te komen. Nu liet ik het niet zover komen en beperkte ik het tot zo'n 100 meter rustig dribbelen, wat rekken, weer 100 meter dribbelen, wat rekken, etc.
Na zo'n 15 minuten echter weer naar huis gegaan. Niet teleurgesteld, wel met het gevoel dat ik met nog een week te gaan, beter iets te lang rust kan houden dan te snel weer vooruit te willen.

Zojuist begonnen met een draaiboek voor de laatste 3 dagen. Vrijdag ga ik naar Rotterdam voor m'n startnummer, zaterdag kleding klaarleggen en eventueel laatste inkopen van voeding en drinken (al heb ik volgens mij wel alles in huis). Het draaiboek voor zondag is wat uitgebreider :-) met reizen (auto en OV), omkleden, start, finish en zowel een planning voor mij als Syl, Lin en Mart. Aan die planning ben ik nog aan het sleutelen, ... later daarover dus meer.

Oh en tot slot: m'n primaire einddoel heb ik iets bijgesteld. Dat was in eerste instantie simpelweg 'uitlopen'. Maar daar heb ik nu van gemaakt 'uitlopen zonder zware blessure'. Ik voorzie op dit moment geen scenario waarbij ik niet start, maar enige mate van zelfreflectie onderweg lijkt me wel verstandig.... Daarnaast is m'n tweede doel 'onder de 4 uur' toch wat meer minder prominent geworden, dat zal toch echt op de dag zelf moeten blijken.

En daarmee gaat de laatste week in!

1 opmerking:

Anoniem zei

Het wordt nog spannend. Forceer niet, blijf er in geloven (maar niet tegen beter weten in). En als het niet gaat: volgend jaar wordt die marathon wederom gelopen en krijg je alsnog de kans. Kortom, rustig aan dan breekt het lijntje niet. Natuurlijk is zo'n blessure een domper maar misschien hoort dit er wel bij om uiteindelijk tot het gewenste resultaat te komen.
Peterter