zaterdag 15 mei 2010

Trots op Paul en spierpijn in m'n kuiten

Paul heeft afgelopen week alle pvb's (proeven van bekwaamheid) voor zijn trainerscursus met succes afgerond. Als enige rest nu nog het praktijkexamen op 5 juni. Als z'n praktijkbegeleider ben ik natuurlijk trots op hem :-)
De nieuwe cursusopzet voor het behalen van het trainersdiploma is beter maar ook zwaarder. De nadruk ligt veel meer op de praktijk. Een goed voorbeeld daarvan is het organiseren van een evenement. Ik heb daar volgens mij een hoofdstukje voor uit m'n hoofd geleerd en kreeg er op het theorie examen 1 vraag over. Paul heeft, samen met Agnes die ook de cursus volgt, een wedstrijd georganiseerd. Het resultaat was een zeer geslaagde brunchloop maar ook de nodige tijdsinspanning om het allemaal tot een succes te maken.
Ook van de praktijkbegeleider wordt de nodige gevraagd en met alle drukte thuis en op het werk ben ik eerlijk gezegd ook wel blij dat het traject er bijna op zit. Ik hoop zeker dat we volgend jaar weer 1 of 2 nieuwe trainers in opleiding krijgen maar twijfel wel sterk of ik weer gelijk als praktijkbegeleider wil fungeren. Gelukkig hebben Marjan, Ton en Roel ook hun papiertje dus we kunnen deze rol ook van elkaar over nemen.

Afgelopen 2 weken een paar keer op m'n nieuwe Nike Free Run+ gelopen. Dat leverde de eerste twee keer zowaar spierpijn op aan m'n kuiten. Dat had ik eerlijk gezegd niet verwacht vanwege de vele kilometers op de 3.0 en 5.0. Blijkbaar is de belasting weer net iets anders maar misschien komt het ook omdat ik op de 5.0 met binnenzool loop en op de Run+ zonder binnenzool. M'n volgende wedstrijd is de 21 km van de Almere City Run op 30 mei. Ik denk dat ik die op de 5.0 ga lopen.

Geen opmerkingen: