woensdag 5 mei 2010

Review: nike free run+ versus nike free 5.0 en 3.0 (deel 2)

Vandaag voor het eerst op m'n Nike Free Run+ hardgelopen. Nadat ik ze 's middags eerst als sneaker had gedragen (daar waren de 3.0 en 5.0 ook erg geschikt voor) volgde aan het eind van de middag een training van een uurtje met wisselende tempo's rond het Weerwater. De schoenen zaten erg goed en ik had continu het gevoel perfecte controle te hebben over m'n loopstijl en tempo. Iets meer op de voorvoet of juist iets meer landen op de middenvoet: de schoen paste zich dankzij z'n flexibiliteit steeds goed aan. Qua demping lijkt de run+ veel op de 5.0, ik zal een volgende keer ze eens in 1 training om de beurt gebruiken om exacter weer te geven wat de verschillen en overeenkomsten zijn.

Net als bij de 3.0 heb ik de losse zool er uit gehaald. Dan komt bij de linkerschoen de (afgedichte) uitsparing in de binnenzool vrij waar je eventueel de nike+ chip in kan doen. Ik was benieuwd of je die uitsparing zou kunnen voelen tijdens het lopen maar dat bleek niet het geval. De binnenzool voelde zelfs prettiger aan als die van de 3.0 (die ik ook in 'gestripte' uitvoering gebruik).

Het rondje rond het Weerwater ging heerlijk, het waaide behoorlijk maar ik had zeker 3/4 ronde het gevoel wind mee te hebben :-)
Daarmee was het een zeer geslaagde test.

Voorlopige conclusie: de Run+ is een waardige opvolger van de 5.0. Het zou mooi zijn als Nike vergelijkbaar met het 3/5/7 concept ook variaties op de markt brengt maar de Run+ is ook als zelfstandig product een schoen waarmee ik naar verwachting de komende jaren zeker vooruit kan.

1 opmerking:

Steven...(papsemeel@hotmail.com) zei

Wat leuk om te lezen dat jij ook en setje 3.0 en 5.0 heb. Ik heb ook zo'n setje en ben er helemaal veriefd op.
Ik heb nog wel de zooltjes er in zitten maar ga nu ook eens kijken of het zonder binnenzooltje nog meer een "back to basics" gevoel geeft.
M'n volgende setje wordt zeker weer iets uit de Free serie.

Groet, Steven