dinsdag 18 mei 2010

Op jacht met Hans

Afgelopen zaterdag weer een fartlektraining gegeven aan de A/B groep. Lekker een rondje Weerwater 'off road'. Vanwege de niveauverschillen wel bewust achteraan blijven lopen zodat de achterste lopers niet het gevoel hadden er alleen voor te staan tijdens de tempoversnellingen. Resultaat was echter wel dat het voor mij een ontspannen training was.

Met dat gevoel ging ik zondag weer naar de sporthal toe voor de duurloop met het idee om als de kans zich voordeed ook nog wat stukken in hoger tempo te lopen.
En ik werd uiteindelijk door Hans op m'n wenken bediend. Na zo'n 45 minuten lopen (zeer rustig startend en geleidelijk het tempo iets opvoerend) besloten 4 van ons groepje om te draaien. Maar Hans wilde nog 300 meter doorlopen om de 9 km 'vol te maken'. Ik besloot mee te gaan in de wetenschap dat we daarna de achtervolging zouden inzetten op de anderen. Het resultaat laat zich raden: bijna 5 km lang in een pittig tempo op jacht naar de lopers voor ons. Mijn ademhaling werd steeds hijgeriger, Hans bleef ondertussen moeiteloos naast me lopen, me ondertussen 2 x drinken aanbiedend (stom: ik had geen water mee genomen). Al met al een prettig pittige training en wat mij betreft een laatste test voor de 21 km op 30 mei. De laatste 2 weken wil ik rustiger aan doen. Vandaag lukte dat moeiteloos omdat ik zelf weer training gaf. Dit keer interval aan de B groep.

Waar ik in ieder geval deze week naar uitkijk is a.s. zaterdag: Ton heeft voor de Just Run trainers een clinic georganiseerd. Deze wordt verzorgd door Bob Boverman en heeft als titel 'slim lopen'. Ik ben benieuwd! Verder staat er zondag een verkenningsloop op het programma voor de HTA groep. Dan gaan we het parcours van de Almere City Run verkennen waarna Kees (Run2day) de lunch verzorgt.

Geen opmerkingen: