maandag 25 juli 2011

Een goede trainingsweek

Vanaf zaterdag begint m'n zomervakantie! Natuurlijk gaan de loopschoenen mee en ben ik van plan om de nodige kilometers te maken. Maar de afgelopen week en de komende dagen wil ik toch wat extra lopen ter voorbereiding op de marathon van Amsterdam. Als ik dan toch minder train in de vakantie dan kan ik die weken als relatieve rustweken beschouwen en heb ik wat 'reserve' opgebouwd :-)
Na de 32 km van vorige week zondag, had ik voor de maandag 45 minuten op de hometrainer op het schema gezet. Wel een goede cardio training maar met een stuk minder belasting dan bij een rustige duurloop.
Dinsdag stond een intervaltraining van Joe op het programma. Hij is trainer in opleiding en in het dagelijks leven marinier. Niet verwonderlijk dat we op een gegeven moment door het hoge gras heen kropen en daarna weer in linie stonden opgesteld. Leuk van een trainer in opleiding is dat er weer nieuwe trainingsvormen langskomen. De trainers bij Just Run zorgen natuurlijk voor variatie maar 'vers bloed' zorgt altijd voor verrassing.
Donderdag gaf Joe opnieuw training, dit keer was ik de begeleider. Dus dat betekende niet alleen meelopen maar ook observeren en na afloop evalueren. Na zo'n 9 kilometer op de dinsdag (waarvan een kleine 3 als intensieve interval), stond donderdag 12 kilometer op de teller.

Zaterdagochtend was het de beurt aan Pia en dat betekende een afwisselend parcours en tempo's. Zondag had ik voor mezelf een mooie route richting Almere-Haven, Almere-Hout en de Groene Kathedraal uitgestippeld. De terugweg langs de Paradijsvogelweg was wat saai maar de 29 kilometer gingen ondanks de harde wind en regen erg soepel. Daarmee komt de totale omvang van afgelopen week op 62 kilometer. Omdat de benen nu ook goed voelen, ga ik zo nog even een rondje weerwater lopen!

Geen opmerkingen: