zondag 14 augustus 2011

Vakantieloopjes of trainingskamp?

Terug van 2 weken vakantie in Noord Normandiƫ. Goed weer, een mooie omgeving en bijna elke dag hardlopen. Natuurlijk ter voorbereiding op de marathon van Amsterdam maar toch vooral omdat ik het heerlijk vind om een vakantiedag te beginnen met hardlopen. Dus steeds rond 7.30 uur, als de rest van het gezin nog sliep, sloot ik de deur van het huisje achter me dicht voor een training. Gevolgd rond 9.30 uur door een gezamenlijk ontbijt.
De loopomgeving was het tegenovergestelde van de polder. Geen vlakke asfalt wegen maar bos- en ruiterpaden, veel heuvels en zand/strand. Dat maakte elke training zowel gevarieerd als pittig. De eerste week kwam ik uit op 76 kilometer, de tweede week zelfs op 92. Daarmee leek het bijna op een trainingskamp :-). Maar door steeds voor het ontbijt te trainen paste het naadloos in de gezinsactiviteiten.
Voor m'n marathonschema ben ik van plan om de komende week 85 - 90 kilometer te lopen. Morgen (maandag) wil ik op m'n laatste vakantiedag nog een lange duurloop doen. De week erop wordt een 'rustweek'.
Hieronder twee typische voorbeelden van m'n trainingen in de afgelopen 2 weken.

Geen opmerkingen: