vrijdag 8 januari 2010

Halve marathon Egmond: vanwege de extreme omstandigheden maakt de organisatie het parcours nog zwaarder....

Eind vorig jaar hoorde ik dat de VU mee zou doen aan de halve marathon van Egmond. Natuurlijk waren de teams al vol. Echter, begin deze week kreeg ik te horen dat er toch nog een startnr beschikbaar was.
Leuk! Ik reageerde enthousiast met in het achterhoofd dat het weer niet ideaal was maar ach, de trainingen verliepen de afgelopen weken super (alleen deze week is het rustig omdat alle Just Run trainingen zijn afgelast). En hoewel ik nog nooit Egmond gelopen heb, heeft het natuurlijk een aantrekkingskracht.

Maar elke dag die volgende en er meer informatie beschikbaar kwam over a.s. zondag werden m'n gevoelens gemengder.
Het tij? Dit jaar erg ongunstig.
Het weer: een 'snijdende wind' aldus teletekst. En de term 'sneeuwstorm' begint ook al te vallen op het journaal.
Het parcours: daar staat Egmond om bekend: het parcours is zwaar.
Maar.... gezien de extreme omstandigheden besloot de organisatie te kijken naar alteratieve routes. Vanmiddag kwam een mailtje langs: het parcours is aangepast.
In plaats van 7 km strand, wordt het nu 10 1/2 km. Heen wel te verstaan ,en daarna nog de zelfde route terug
Kortom: er staat zondag een cross van 21 km op het programma.

Ik heb besloten de opties open te houden. Is Egmond zondag bereikbaar per spoor? Is het parcours te doen? Wel of niet starten?
Wordt vervolgd.

Geen opmerkingen: