zondag 17 januari 2010

Afzien tijdens eerste wedstrijd van het nieuwe jaar

Na deze week op dinsdag en zaterdag een rondje weerwater te hebben gelopen, stond vandaag dan toch eindelijk de eerste wedstrijd op het programma. Het circuit van de crosscup leidde dit keer naar het beginbos. Een perfecte naam want dit was ook het begin van mijn hardloop 'avontuur' omdat ik hier 8 jaar geleden voor het eerst met Mart (toen 5 jaar oud) de cross meeliep.
Acht jaar geleden maakte een herfststorm het bijzonder. Dit keer was het het winterweer. Of beter gezegd: de smeltende sneeuwmassa. Dat resulteerde in 8 kilometer afzien want letterlijk elke meter van het parcours was zwaar vanwege sneeuw, modder en smeltwater. En dan was de organisatie nog wel zo verstandig geweest om de beruchte heuvel er vanwege veiligheidsredenen uit te halen.
Ik moet bekennen dat het vandaag niet meeviel. Dat zelfde gold ook voor Mart, dus we konden na afloop lief en vooral leed delen. Ik kwam geen moment in een lekker ritme en terwijl normaal gesproken het derde rondje het lastigst is om het tempo vast te houden, had ik dat nu van rondje twee tot en met de finish.

Het goede nieuws van vandaag is dat de trainingen bij Just Run weer zijn begonnen. Als het een beetje sneeuwvrij blijft, betekent dat dus weer lekker met de groep meetrainen en training geven. Daar kijk ik na zo'n 4 weken alleen lopen wel weer naar uit.

Geen opmerkingen: