zondag 25 september 2011

Klaar voor de marathon van Amsterdam na m'n eigen 30 van Almere

Vandaag stond de 30 van Almere op het programma. Ik had echter andere afspraken dus besloot m'n eigen grote ronde te lopen. Omdat we als gezin om 10.15 uur weg zouden gaan, ging de wekker om 6.00 uur en stond ik een half uur later buiten.
Aangezien ik de marathon het liefst in 5 minuten per kilometer wil lopen (eindtijd 3.30) zou het mooi zijn om deze laatste lange duurloop in een vergelijkbaar tempo te lopen. Ik zag het me alleen niet direct doen, mede gezien het vroege tijdstip en het feit dat ik in m'n eentje loop. Maar uiteindelijk stond er om 9.00 uur toch een eindtijd van 2.29 op de klok, en een gemiddelde kilometertijd van 4.58. M'n gemiddelde hartslag van 146 (ruim 40 onder max) laat zelfs nog ruimte over voor een grotere inspanning maar het betekent in eider geval dat een eindtijd van 3.30 haalbaar moet zijn.
De komende 3 weken ga ik geleidelijk afbouwen. Minder kilometers tijdens m'n duurlopen en wat meer rustdagen. Qua uithoudingsvermogen en snelheid ben ik klaar voor Amsterdam. De uitdaging van de komende weken is om het lichaam fysiek en mentaal op scherp te krijgen.

Geen opmerkingen: