dinsdag 13 september 2011

Natural Running Trainer

Gisteren was ik op Papendal voor het seminar 'Natural Running Coaching'. Het werd georganiseerd door Newton en Ian Adamson (sportwetenschapper en topatleet) was uit de VS overgevlogen om z'n kennis en ervaring te delen met zo'n 50 trainers. Veel van de gepresenteerde achtergrondinformatie en visie op fysiologie en hardlooptechniek was bekende stof voor me. De afgelopen jaren heb ik al het nodige gelezen over natural running, barefoot running, chi running, pose, etc.. En elementen kwamen ook terug in eerdere clinics van bijv. Bob Boverman (ook aanwezig tijdens het seminar) en Wouter Buist. Maar Ian voegde daar meer dan voldoende nieuwe informatie en praktische tips aan toe om het tot een nuttige en motiverende dag te maken. Aan het eind werden nog certificaten uitgedeeld, dus ik mag me nu 'Natural Running Trainer' noemen :-)
Of ik nog specifieke natural running trainingen ga geven, weet ik nog niet. De achterliggende visie probeer ik in diverse trainingsvormen binnen Just Run al terug te laten komen. Maar dat is dat nog lang niet gelijk aan een complete natural running training / trainingsprogramma.

Wie meer wil weten over natural running, check bijv.
Natural running center
Natural Running
Een vraag stellen, direct of via m'n blog kan natuurlijk ook (of je nu bij Just Run loopt of niet).

Geen opmerkingen: