zondag 7 maart 2010

Snelle benen maar oppassen voor overbelasting

Na het geploeter in de modder van vorige week zondag, voelden de benen deze week super. Dinsdag ging het snel tijdens de intensieve interval met als toetje het voor Just Runners bekende (of beruchte) 1 km parcours van NS station Stad tot bovenop de brug over de Veluwedreef. De tijd: 3.38, sneller dan ik me kan heugen.
Donderdag ging de duurloop relaxed maar 1 stukje van zo'n 1 1/2 km mocht in pittig tempo en na een geleidelijke opbouw had ik aan het laatste deel het gevoel te kunnen blijven versnellen.
Zaterdag gaf Paul een prima fartlek training en hoewel ik m'n tempo in de gaten hield kon ik toch merken dat ik de 7 dagen daarvoor veel trainingsarbeid had verricht. Er zijn wat kleine pijntjes ingeslopen die ik niet moet/mag negeren.

Voor vandaag stond een duurloop van 1 1/2 uur op het programma. Locatie was de omgeving van Huizen omdat Mart de komende zes weken bij AV Zuidwal meedoet aan de MILA regiotraining. Paul bleek daar ook te zijn (z'n zoon doet mee met verspringen) dus vertrokken we samen in een zeer rustig tempo. Dat wisten we zo te houden waardoor we al kletsend uiteindelijk 14 km aflegden. In het zonnetje, in de natuur, wat wil je nog meer :-)

De komende week doe ik het rustiger aan. Om het lichaam te laten herstellen en a.s. zondag fit de start te staan van de City Pier City loop!

Geen opmerkingen: