zondag 28 februari 2010

Over Just Run, lopen op de hei, wedstrijden en m'n free's

Het is te lang geleden dat ik een bericht geplaatst heb op m'n blog! Hieronder een paar 'highlights' van de afgelopen 3 weken.

Just Run
Het winterse weer ligt (definitief?) achter ons en dat betekent weer lekker trainen bij Just Run. Paul is ondertussen op stoom gekomen met z'n cursus en heeft de afgelopen weken meerdere trainingen gegeven. Goed om te zien dat hij fris voor de groep staat en aandachtspunten prima oppakt. Deze week was Paul vrij en dat betekende dat er meerdere uitgewerkte verslagen voor me klaar stonden in de elektronische leeromgeving van de atletiekunie :-)

Lopen op de hei
Vorig weekeinde afgesproken met Helen en Rudolf om lekker te lopen. De tweede keer dat we dit doen en ik hoop dat het een mooie traditie wordt. Het tempo is erg rustig dus prima om ondertussen bij te praten. Daarnaast moest ik nog wat energie overhouden want 's middags stond namelijk nog een uitstapje met Mart op het programma: schaatsen bij Flevonice. De eerste keer sinds zeker 20 jaar dat ik weer op schaatsen stond!

Wedstrijden
Vandaag stond de laatste cross van de Almeerse crosscup op het programma. Dit keer geen sneeuw maar wat een modder! Bij het inlopen hielden Mart en ik nog bewust de voeten droog door niet het hele parcours te verkennen maar tijdens de cross was er geen ontkomen aan: binnen enkele seconden ploegden we tot onze enkels door modder en plassen. Hier en daar moest een loper stoppen om een schoen uit de modder te vissen.... Kortom: een echte cross :-)
Over twee weken staat de city pier city (1/2e marathon) op het programma en ik heb me inmiddels ook ingeschreven voor de 21 km van de Almere City Run. Deze wordt eind mei gehouden. Vanuit Hardloop Trainingen Almere worden trainingen verzorgd ter voorbereiding op deze wedstrijd en ik zal zelf ook eens in de twee weken training geven.

M'n free's
Nee, tijdens de cross van vandaag heb ik niet op m'n Free's gelopen maar alle trainigen wel en het bevalt me nog steeds ontzettend goed. Ik loop lichter, het voelt natuurlijker en pijnklachten blijven weg. Na een pittige trainingen voel ik soms wel m'n kuiten maar dat is een 'prettige' spierpijn die me het gevoel geeft een goede inspanning te hebben geleverd. Geen blessurepijn dus.
Ik heb nu de Nike Free 5.0 maar ben ook erg benieuwd naar de 3.0.. Deze zijn nog meer basic. Ik ben niet bewust bezig om 'af te bouwen' richting blootvoetslopen maar wel benieuwd wat het gevoel is om op de Nike Free 3.0 te lopen. Ik lees echter op het internet diverse verhalen dat de 3.0 niet meer leverbaar is. Bij Run2day was Kees echter optimistisch en hij gaat er achteraan. Ik ben benieuwd!

Geen opmerkingen: