zondag 14 maart 2010

Geslaagde City Pier City op m'n free's

De 21 km van de city pier city zitten er op. Van te voren was ik tevreden geweest met 1.45 (mede omdat ik de afgelopen maanden nauwelijks duurlopen van 90 minuten of langer heb gelopen) maar het werd uiteindelijk 1.41.01.
De race verliep eerlijk gezegd perfect: een rustige start (bewust, maar ook omdat de mensenmassa met 6600 lopers enorm was), een ontspannen middenstuk en vanaf de 15 km het tempo opvoeren om de laatste 2 km maar te zien waar het schip strandde. Zie ook onderstaande plaatje. Aldus kwam ik overigens wel behoorlijk stuk over de finish maar met een erg goed gevoel





Met een beetje mazzel heb ik binnenkort de Nike Free 3.0 in huis. Via internet heb je diverse shops die ze aanbieden maar niet alle webwinkels zien er even betrouwbaar uit (of de prijs is zo laag dat je het nauwelijks kunt vertrouwen). Maar via Amazon kon ik ze bij een winkel in de UK kopen en zo te zien leveren ze 'overseas'. Dus even afwachten of er maandag/dinsdag nog een bevestiging of afwijzing van de winkel zelf komt.

Bij Just Run krijg ik overigens regelmatig vragen over de Free's. Hierbij de meest voorkomende, inclusief m'n antwoord:
* heb je geen koude voeten (ik loop namelijk zonder sokken): Nee! De voering is erg zacht en iets elastisch waardoor ze goed aansluiten op m'n voet. Wat mij betreft zijn ze juist gemaakt voor het lopen zonder sokken.
* ga je straks ook blootsvoets lopen?: Daar ben ik niet gericht naar toe aan het trainen. Ik zie mezelf in de vakantie nu wel een langere duurloop op het strand op blote voeten maken, maar een reguliere training / wedstrijd op blote voeten zie ik mezelf niet doen.
* is die schoen ook geschikt voor mij (= vragensteller): daar kan ik geen antwoord op geven. Mijn enige advies is om niet klakkeloos schoenen aan te schaffen als een gewoonte of omdat het wordt aanbevolen door anderen. Als je van lopen houdt en je loopt vaak: gun jezelf de luxe om te experimenteren met schoenen. Luister naar je lichaam en ontdek wat bij je past. Welke schoen dat vervolgens is..... dat zal voor iedereen anders zijn.
* ga je er ook marathons op lopen? Om die vraag te beantwoorden moet ik voor mezelf eerst de vraag beantwoorden of ik nog een keer een tweede marathon ga lopen. Ik denk het wel, maar zeker niet dit jaar. Als ik weer voor een marathon ga trainen dan wil ik dat op schoenen doen die ik 'dagelijks' gebruik en die geschikt zijn voor lange duurtrainingen. De 5.0 voldoet daar in ieder geval aan, ik heb er immers net een halve marathon mee gelopen.

Geen opmerkingen: