vrijdag 4 december 2009

Rondjes Weerwater met tussenstops

Dinsdag en donderdag stonden er weer twee 'free trainingen' op het programma. Nadat ik afgelopen weekeind het 5 km rondje in 1 keer uitgelopen had, werd het tijd voor een nieuwe ronde om het weerwater heen van in totaal zo'n 10 km. Om dit toch enigszins op te bouwen legde ik dit rondje dinsdag met 3 korte wandelpauzes af en donderdag met 2 keer een minuutje wandelen. Dinsdag ging het erg goed, donderdag startte prima maar eindigde minder. Ik hield ik me wel aan een beheerste ademhaling (4 passen frequentie, zie ook een eerdere blogpost) maar ik verbaasde me over het tempo wat ik kon aanhouden en dat liep letterlijk lekker tot zo'n 8 km en daarna ging het lichaam protesteren. Het lopen van een rustig tempo blijft toch de grootste uitdaging. De schoenen zijn zo licht en soepel en je loopt steeds actief dus voor je het weet ga je weer richting wedstrijdtempo. Als ik de komende 2 keren de 10 km met respectievelijk 1 en geen tussenstops wil uitlopen dan moet ik echter nog rustiger gaan lopen.

Tussen de trainingen op m'n Nike Free's door, heb ik woensdag nog training gegeven voor het HTA (hardloop training Almere) project. Morgen volgt een training voor de A/B en zondag gaan we met de HTA deelnemers naar Dronten om het wedstrijdparcours van de houtwijkerkerstloop (het einddoel van de HTA) te verkennen. Aan deze 'verkenningsloop' zit tevens een ontbijt gekoppeld. Leuk initiatief! Betekent wel dat ik zondagochtend voor negenen in de auto richting Dronten zit en de gekregen Sinterklaaskadootjes nog even moet laten staan :-)

Geen opmerkingen: