dinsdag 29 december 2009

Twee gevarieerde trainingen

Vakantie en geen trainingen bij Just Run. Reden genoeg dus om lekker overdag te lopen. De 20 km duurloop (zie eerdere blog post) had geen weerslag op m'n pezen maar ik merk wel dat m'n voetzolen kwetsbaarder zijn geworden. Door meer op de bal van m'n voet te lopen ontstaat er een grotere druk aan de voorkant en tot andere drukpunten op m'n voet. Voor m'n gevoel komt er meer eelt onder mijn voeten, maar ook een paar 'drukplekken' die niet zozeer pijnlijk zijn maar wel gevoeliger. In ieder geval een puntje van extra aandacht en reden om bij het aantrekken van 'n free's nauwkeurig te checken of er geen vuil/steentjes e.d. in m'n schoen zitten en de schoen zodanig te strikken dat mijn blote voeten nauw aansluiten op de schoen waardoor de kans op wrijving beperkt blijkt.

Na 2 kerstdagen was het zondag hoogste tijd om m'n hoofd en lijf weer 'fris' te krijgen via een interval. Dat werd het bekende rondje weerwater met wisselende tempo's, puur op gevoel. Gelukkig waren de wegen behoorlijk schoon, dus ik kon bij de tempo's goed aanzetten.

Vandaag ruim 1 1/2 uur en zo'n 16 km gelopen, waarvan deels door het bos. Daar lag zowaar nog sneeuw en ijs en omdat ik er ook een paar langere stukken met hoger tempo aan plakte, ontstond een lekkere fartlek training in de omgeving van het kasteel en Overgooi.

Geen opmerkingen: