vrijdag 11 december 2009

10 km op m'n free's en Paul voor de groep

Het was een goede loopweek. Die begon van het weekeinde met een geslaagde ontbijtloop in Dronten als onderdeel van het HTA project. Vervolgens stond dinsdag weer een eigen training op het programma met als doel om in twee etappes van 5 km een rondje om het weerwater te lopen op m'n free's.
Ik werd zowaar twee keer aangesproken door een fietser. Dat overkomt me bijna nooit. Lopers vertellen vaak over het feit dat ze worden nageroepen en met de loopgroep hoor je ook regelmatig opmerkingen (dat kan harder / hup 1-2-3 / etc.), maar in m'n eentje maak ik dat zelden mee. Dit keer waren het echter zowaar positieve reacties. Allereerst complimenteerde iemand me over m'n snelheid. Dat was gelijk reden om wat rustiger te lopen :-) daarna zei een fietser dat ik de eerste loper was die hij tegen was gekomen die goed verlicht was.
Ondertussen liep ik soepel langs het weerwater waarbij ik echt kan genieten van de fraaie skyline. Dat beeld van een moderne stad wordt vervolgens weer teniet gedaan door de nieuwe naam van het stadscentrum: citymall 036. Het idee om Almere te promoten onder het kerngetal 036 is toch wel erg ouderwets. Enerzijds omdat 036 symbool staat voor de status van vroeger (een buitengebied), anderzijds omdat een kerngetal natuurlijk hopeloos verouderd is. Nog even en iedereen belt mobiel en over 5 jaar weet zelfs de Almeerse jeugd niet meer wat het kerngetal is.
Tja, dat soort gedachten gaan dus door m'n hoofd als ik aan het lopen ben.

Woensdag was bijzonder omdat Paul z'n eerste trainingsles gaf. Dat verliep prima. Hij stond enthousiast voor de groep en had het goed voorbereid. Een goede basis om de training 'skills' verder uit te bouwen.

Donderdag was het opnieuw tijd voor een rondje weerwater. Ik had me daarbij voorgenomen om minimaal 7 km achter elkaar te lopen maar indien alles goed voelde de volle 10 km door te lopen. Het tempo lag rustiger (mede door een forse wind tegen in het middenstuk) en in de laatste 2 km ging ik m'n bovenbenen voelen maar met een goed gevoel en zonder pijn kon ik de 10 km achterelkaar uitlopen. Weer een mijlpaal op m'n free's bereikt. Ik kom nu in een stadium waarin het lopen van wedstrijden en het meetrainen met Just Run op de free's tot de mogelijkheden behoort.
Die wedstrijd moet overigens nog even wachten: het familieweekeind staat voor de deur. Alle mogelijkheden voor een fraaie bosloop maar de cross moeten Mart en ik een keertje overslaan.

Geen opmerkingen: