vrijdag 30 oktober 2009

Ik loop vrij en m'n kuiten lopen vol

Deze week 2 keer getraind met m'n free's. Stukjes hardlopen afgewisseld door stukje wandelen. Vooral op gevoel. Hierbij wat losse indrukken:
* door het materiaal (vormgeving, enigszins elastisch materiaal, lichte gewicht) zit de schoen als gegoten.
* je hebt direct contact met de ondergrond, dat je daarbij ook de oneffenheden voelt vond ik positief
* de schoen ondersteunt geen haklanding, je gaat dus 'vanzelf' op je midden- of voorvoet lopen. Hierdoor heb je steeds het gevoel alert te lopen maar ook de neiging om het tempo op te voeren
* een aantal spieren gaat protesteren, met name m'n kuiten 'liepen vol'. En die voel ik vandaag, een dag na m'n laatste training, nog behoorlijk

Het gevolg van deze andere vorm van belasting is dat ik wel extra moet letten op het doen van versterkende en ontspannende spieroefeningen. Die heb ik toch al in een eerder stadium van de fysio meegekregen maar worden alleen maar belangrijker.

Voor het komend weekeind laat ik de Free's in de kast staan en pak ik weer m'n vertrouwde Mizuno's. Morgen geef ik fartlek aan de A-B groep van Just Run en zondagochtend is dan toch eindelijk tijd voor een 'loop reünie' met Helen en Rudolf.

Geen opmerkingen: