zondag 17 oktober 2010

Weekje zonder hardlopen maar met lezing Henk Kraaijenhof over testen en monitoren

Sinds lange tijd een week zonder hardlopen. Dat krijg je er van als je niet goed naar je lichaam luistert en alleen op basis van enthousiasme je keuzes maakt :-)
Direct na de cross van zondag was al wel duidelijk dat ik beter niet op de minimalistische G&G surfschoentjes de wedstrijd had kunnen lopen (zie ook vorige blog post). Zondagnacht en de volgende ochtend werd dat nog duidelijker: m'n rechter achillespees protesteerde hevig na. Dat betekende ook dat ik strompelend naar m'n werk ging en dat ik niet lang hoefde na te denken over deelname aan de 1/2e marathon van Amsterdam met het VU team: m'n startnummer kon naar iemand anders.

Het strompelen is inmiddels voorbij maar ik heb vanochtend pas weer voor het eerst een 1/2 uurtje gelopen. De pees is nog steeds gevoelig maar stil zitten is ook niet de beste remedie. Een bezoekje aan de fyio kan dat wel zijn maar dat lukt helaas pas a.s. dinsdag.
Wat daarnaast voor de toekomst zal helpen is beter te luisteren naar het lichaam. Of eigenlijk moet ik zeggen: (nog) beter te reageren. Want ik wist dat de rechter achillespees protesteerde na de extra belasting de afgelopen weken maar ik had me gericht op (en veel zin in) een cross op de G&G's en dat voornemen doorgezet.

Gelukkig stond niet de hele week in het teken van de blessure. Zaterdag gaf Henk Kraaijenhof een lezing voor de trainers van Just Run over testen en monitoren. Geweldig natuurlijk dat hij met ons z'n ervaringen wilde delen en om parktijkverhalen te horen over zijn begeleiding van toppers als Nelli Cooman, Melene Ottey, Troy Douglas en tennisser Mary Pierce.

Geen opmerkingen: