zondag 24 oktober 2010

Na twee weken rustig aan, weer genieten van het lopen

Na een week rust en een week opstarten was de blessure aan m'n rechter achillespees weer zodanig hersteld dat ik 'lekker' kon lopen. Geen focus meer op signalen van het lichaam maar op het plezier van lopen met elkaar (zaterdagochtend, 12 km fartlek training bij Just Run) en het lopen in een prachtige omgeving (zondag 10 km bij de Oostvaardersplassen).

Zeker na het gestrompel in de eerste dagen na de cross valt de hersteltijd me mee. Voor de komende weken neem ik als leergeld mee dat ik het lopen op de surfschoentjes beter moet doseren en beperken als een extraatje, niet een vervanger van het lopen op m'n Free's. Voornemen is daarom om eens per week er een kort rondje (3-5 km ipv de eerdere 9-10 km) op rennen om te zien wat de reactie van m'n lichaam is. Voor de trainingen bij Just Run en wedstrijden gebruik ik m'n Free's.

Geen opmerkingen: