maandag 6 juni 2011

Gekocht in Toronto: de Merrell Trail Glove, met fibram zool maar zonder tenen

Ik was afgelopen week in Toronto ivm een studiereis. Natuurlijk had ik een paar looproutes uitgestippeld. Door een wereldstad hardlopen is de beste manier om je 1 te voelen met stad en inwoners. Daarnaast had ik nog een doel voor ogen: het kopen van een paar loopschoenen die nog maar net op de markt zijn. De Merrel Trail Glove. Merrel, vooral bekend van outdoor equipment, heeft van Vibram de bekende barefoot zool gekocht maar zonder de karakteristieke tenen (five fingers).
Na 2 jaar wachten op een Nike Free 2.0 of Nike Free 1.0 had ik besloten om toch maar eens verder te kijken. Nike is nu vooral bezig om een bredere markt aan te boren met z'n Free concept (de Nike store in het grootste winkelcentrum van Toronto staat bijna geheel in het teken van het Free concept), helaas leidt dat alleen tot nieuwe 3.0, 5.0 en 7.0 schoenen en (nog) niet uitbreiding van het arsenaal met een 2.0 of 1.0.

De Merrell Trail Glove zit me als gegoten en ik heb er in Toronto al zo'n 30 kilomter mee hardgelopen. De zool is aanmerkelijk dunner en nog soepeler als de Free en daarmee is het echt een barefoot schoen. Tot slot ziet de schoen er ook nog eens fraai en goed afgewerkt uit (zie ook plaatje).


Geen opmerkingen: