woensdag 22 september 2010

Interval met Just Run en 10 kilometer blootvoets alleen

Gisteren weer lekker met de A groep meegelopen. Voor m'n gevoel was het al weer een tijdje geleden dat ik als loper op de dinsdag met een interval mee kon doen. Natuurlijk werd er veel nagepraat over de dam tot damloop. Tijdens de training was het lopen met korte pas regelmatig onderwerp van gesprek. Petrus toont daarbij als (1 van de) snelste loper van de a-groep dat korte pas en hoge snelheid prima samengaan.

Omdat ik morgen met een voorlichtingsavond op school heb, besloot ik vanavond zelf te lopen. Snel na het eten, zodat het nog licht was. Ik wilde niet alleen profiteren van het lekkere weer maar was ook van plan om het grootste deel op blote voeten te lopen. Aan het einde van de training werd het zicht wat minder (zeker als je onder een brug / viaduct loopt) maar uiteindelijk stond er zo'n 10 kilometer op de teller waarvan het meeste op asfalt en ongeveer een derde op onverharde paden. De ruiterpaden langs de vaart nabij het kasteel vormen daarbij een uitdagend (hobbelig, mul) parcours.

Naast het feit dat beide trainingen prima gingen na de damloop, viel me ook op dat ik me na afloop bijna direct hersteld voelde. Het zelfde gevoel dus als vorige week woensdag. De snellere tempo's zorgen er wel voor dat de training zelf pittige stukken kent maar door de focus op efficiƫntie met korte pas en ontspannen loophouding, lijkt het wel of na de training de inspanning gelijk van je afvalt en je weer volkomen fris bent. Bijzonder.

Geen opmerkingen: