donderdag 12 april 2012

Saucony Hattori mooie aanvulling op m'n Merrell Trail Glove en Nike Free

Ik heb vandaag bij Run2day m'n collectie barefoot / natural running schoenen aangevuld met de Saucony Hattori. Een vederlichte schoen, met name door de dunne bovenlaag. Geen schoen voor een cross maar wel perfect voor op de weg. Hoewel ik al de Merrell Trail Glove en de Nike Free 3.0 en Nike 5.0 heb, voelt het aan als een verrijking. De zool geeft in tegenstelling tot de Merrel wel wat demping maar niet zoveel als de Nike Free. De zool is, net als de Merrel 'zero drop' (voor en achter is de zool even dik), de flexibiliteit van de zool zit tussen de Merrell en de Free in. Het verschil in gewicht met de Merrell (120 om 190 gram) is opvallend en komt met name door de bovenkant. Daar waar die bij de Merrell zeer degelijk is (goed geschikt voor het ruige terrein), is het bij de Hattori niet veel meer dan een stukje luchtdoorlatende stof. Ik ben daardoor wel benieuwd naar de duurzaamheid van de schoen. Ze zitten echter gegoten: als een pantoffel.
Met genoemde eigenschappen positioneert de Hattori zich qua ondersteuning in tussen de Merrell Trail Glove en de Nike Free 3.0..



Tijdens het passen van de schoen bij Run2day raakte ik in gesprek met Rob Salomonson. Hij geeft natural running clinics en is zelf vervent blote voeten loper. Erg inspirerend om met hem ervaringen uit te wisselen.

Natuurlijk kon ik het niet laten om vanavond bij Just Run de Hattori gelijk aan te doen. Ik was daarbij in goed gezelschap: Petrus loopt er al langere tijd op. Verder houdt de vergelijking tussen mij en Petrus al snel op want hij loopt er 35 minuten op de 10 kilometer op :-)
Net als afgelopen dinsdag werd natuurlijk weer teruggeblikt op de 10 kilometer van Utrecht. Zowel Petrus als Johan waren in vorm en gebrand op een scherpe tijd. Die tijd was uiteindelijk ook scherp (respectievelijk 31 en 34 minuten), alleen over 8,8 km ipv 10. Het zou mooi zijn als Utrecht er volgend jaar voor deze twee 'recreanten' 11.2 van maakt :-)

1 opmerking:

Johan Slootweg zei

Hahaha, die "Johan"ben ik. Blijft het gesprek binnen de hardloopgroep, die 8.8 km te Utrecht. Volgend jaar wel een gratis deelname. Succes aankomende zondag met de 1/2 marathon.