zondag 21 november 2010

Nationale looptrainersdag, cross en zevenheuvelenloop

Genoeg activiteiten rond het lopen maar te weinig tijd (of is het prioriteit) om er over te schrijven. Daarom een korte opsomming:

Vorige week zaterdag naar Nijmegen geweest voor de nationale looptrainersdag. Zo'n 1000 collega's en tientallen workshops. Erg geslaagd. Ik had gekozen voor chi-running, 'op zoek naar de ideale looptechniek' en barefoot running. Bij deze laatste clinic was het leuk om Wouter Buist weer te zien en mee te maken hoe 30 trainers op blote voeten renden, luisterend naar de signalen van hun lichaam die nu een keer niet gedempd worden door een dikke zool.
De dag er na stond de 2e cross van de Almeerse crosscup op het programma. Een erg modderig en daardoor zwaar parcours in het beginbos. Het bos waar het hardlopen voor Mart en mij zo'n 9 jaar geleden begon: Mart 5 jaar oud, deelnemend aan z'n eerste cross en ik als vader meelopend omdat ik hem niet 2 km in een bos alleen wilde laten lopen. De tijd vliegt :-)

Vandaag opnieuw naar Nijmegen, dit keer voor de zevenheuvelenloop. Koud maar zonnig, druk (30.000 mensen) maar een goed begaanbaar parcours. Van te voren mikte ik op een tijd tussen 1.07 en 1.08. Het werd 1.06.57, slechts 25 minuten verwijderd van
Leonard Komon :-)

Geen opmerkingen: